Zarerdag 7 oktober deel 1

8 oktober 2017 - Bergen op Zoom, Nederland

Vandaag gaan we naar huis. Echt nog geen zin in. Ik heb het nog goed naar mijn zin en Peet ook. Heerlijk om s'morgens wakker te worden met een warm zonnetje, koffie te drinken met uitzicht op zee. Maar deze ochtend is het helemaal betrokken en grijs maar wel warm. Jammer maar volgens de vooruitzichten zou het heel de dag zo blijven. We hadden sowieso mazzel gehad want normaal gesproken is het rond deze tijd al veel minder warm en is er vaak regen. Eigenlijk waren we van plan om vandaag heel de dag bij het zwembad te blijven. Dan zouden we een verlate uitcheck bijboeken tot 4 uur. Maargoed we moesten eerst weten hoelaat we opgehaald werden. Dus na het ontbijt naar de receptie. Daar zei de manager dat er iets op het bord was invult. Maar daar stond dat we om 4 uur opgehaald zouden worden er stond wel een ander vluchtnummer bij maar dat gebeurd wel vaker. Om zeker te zijn dat het klopte zou de manager wel even bellen. Hij zei ik bel straks wel even naar de kamer. Oké prima wij naar boven. Koffers inpakken. Ondanks dat het grauw en grijs was, was het om te stikken in de kamer. Na een kwartiertje belde de manager dat het niet onze vlucht was maar dat we om 19.35 opgehaald zouden worden. Ja dat klopt beter. Maar het was geen weer voor het zwembad dus hebben we toch om 12 uur maar uitgechecked. De koffers bij de balie afgegeven en toen zijn we eerst de katjes weer gaan voeren. Met een cappeccinootje van het gemeente tentje op een bankje heerlijk. Daarna hebben we de bus naar ladies beach genomen. Daar hebben we eerst een eindje gelopen over de boulevard naar het eind en toen door een straatje achter de boulevard helemaal terug. Daar stonden allemaal vakantie woningen waar er heel veel huisjes jaren niet gebruikt worden. Jammer hoor, geef maar aan ons. Ik weet er wel raad mee. Toen zijn we bij hotel Hasan gaan zitten daar hadden we al twee keer eerder gezeten. De ober is een joviale vent , wel gezellig daar. Peet heeft een tosti genomen en ik een ijsje. De avond ervoor was er een benefiet avond geweest van paws en claws. Dat is een organisatie van voornamelijk Engelsen die het leven van de straat dieren proberen te verbeteren. Ze proberen zoveel mogelijk dieren te stereliseren en ze helpen zieken en gewonde dieren. Ik volg hun op Facebook. Wij zijn er niet heen gegaan omdat het een karaoke avond was een het was tevens eigenlijk onze laatste avond. Dus ik vroeg of het gezellig geweest was en dat was natuurlijk zo. De ober had nog gezongen en dat moest hij even laten zien want dat was gefilmd. Het klonk niet heel slecht maar hij vond zichzelf helemaal geweldig. Haha. Daarna weer terug met de bus naar Kusadasi. We zijn door het centrum terug naar de boulevard gelopen en hebben bij starbucks een ijscappucino en een koek gehaald en daarmee op de boulevard gaan zitten. De bankjes waren allemaal bezet. Het was natuurlijk zaterdag en dan gaan turken uit de omgeving ook vaak naar Kusadasi. Het was heel erg druk. Dus zijn we op een muurtje gaan zitten. Er stond een standje op de boulevard en ik zag dat het een organisatie was voor de straatdieren. Daar heb ik nog een ketting gekocht en er teveel voor betaald maar dat is dan echt voor de dieren he. Vrouwtje was dolblij met het bedrag. Vroeg in de avond zijn we toch weer naar de 4 broers gegaan om nog wat te eten. En daarna zijn we op het terras van het hotel gaan zitten om te wachten op de transfer. Die waren iets te laat en we moesten nog behoorlijk wat mensen halen. Op de luchthaven ging eigenlijk alles voorspoedig gelukkig.