Zaterdag 23 september

24 september 2017 - Türkmen Mahallesi, Turkije

Vandaag ga ik dus naar een markt in Selcuk op aanraden van de Tui dame. Na het ontbijt heb ik in de lobby even gevraagd waar het busstation was. Dat manneke kon goed Engels en legde het duidelijk uit. Was ongeveer 10 minuutjes lopen. Het was niet echt een busstation. De bussen stonden aan de kant van de weg. Ik zoeken naar een bus waar Selcuk op stond maar toen kwam er al een meneer maar me toe die vroeg waar ik heen moest. Selcuk. Overkant mevrouw. Oké. Ik zag hem meteen al staan. Het was een ritje van een klein half uurtje denk ik. Maar dat half uur duurde best lang want iemand in de bus had heel veel knoflook gegeten. Bleh. Onderweg kwamen we nig langs Ephese of Ephesus zoals de werkelijke naam is. Daar ga ik maandag heen. Was vanaf de weg niks van te zien. En moet toch een behoorlijk terrein zijn. En we kwamen nog langs een aquapark waar we 13 jaar geleden ook zijn geweest. Dat herkende ik nog wel. In Selcuk zag ik gelukkig vanuit het busstation meteen de markt. Dus ik vol goede moed erheen. Nou na een half uur had ik alles al gezien. Wel nog een leuk poncho-achtig ding verkocht voor 10 lira (2,50). Pppff spectaculair markt hoor. Ik dacht dan loop ik nog maar even door het stadje ik zag van een eind nog een kasteel (burgt). Ik ben er nog een stuk naartoe gelopen. Maar zoals ik het zag leek hij heel veel op die van kusadasi. Niet zo'n zin in om daar helemaal naartoe te lopen. Terug naar het stadje daar vind ik nog een straatje met allemaal anatolische en osmaanse winkeltjes. Dit vind ik altijd leuk. Die maken zelf nog leren schoenen in osmaanse stijl en maken ook sieraden in de oude stijl. Daar hou ik wel van. Even rond gesnuffeld. Mooie spulletjes. Maar niks gekocht. Dan maar weer terug met de bus. Ik was zo weer op het busstation. Stadje was niet groot. Een de bus vertrok ook bijna meteen. Ik was om half 11 al weer terug in het hotel. De rest van de dag aan het zwembad gelegen. Ik ben al op de helft van mijn tweede boek. Om een uur of 4 was ik het beu. Gedouched en nog een paar uur gelezen en wat op Facebook zitten kijken. Vroeg in de avond terug naar het busstation gelopen want ik had daar ik nog een winkelstraatje gezien. Daar wat doorheen gelopen. Toen na een klein gesprekje van een aardige man bij een restaurantje want hij aanbevolen had. When you finish dinner you come back for a chat. Euh nee dus. Ikweg op zoek naar dat retaurantje naast de oude moskee. Ah daar was het, denk ik. Ja er was geen ander retaurant. Was in een soort binnentuin. Heel leuk en lekker. In het hotel nog wat aan de blog geschreven en wat gelezen.