Zondag 1 oktober.

1 oktober 2017 - Türkmen Mahallesi, Turkije

Wat lekker om gewoon naast je ventje wakker te worden en lekker samen te ontbijten. Op één of andere manier smaakt alles beter als je samen eet. Op het gemakje nog koffie gedronken buiten voor het hotel. Het is vandaag bewolkt en dat maakt het meteen een stuk frisser. We hebben nog even gewacht op de reisleiding van Tui. Maar die kwam niet opdagen. Omdat het niet zo prachtig weer was zijn we langs de boulevard naar ladies beach gelopen. Peet herinnerde zich de weg ernaartoe nog goed. We hebben 13 jaar geleden eens in een taxi gezeten vanuit Ladies Beach naar Kusadasi. Dat was echt een dodemansrit. Dus dat herinnerde hij zich levendig. We zijn onderweg nog even langs die juwelier gelopen waar ik die ring had gekocht want die is me nog steeds te groot. Maar helaas was hij nog niet open. Onderweg heb ik Peet nog laten zien hoe ik de berg was opgelopen en dat weggetje waar ik door die honden achterna gezeten werd. We hoopte dat het s'middags open zou trekken maar dat gebeurde niet. Eenmaal bij Ladies Beach aangekomen zijn we eerst het straatje van ons oude hotel ingelopen en halverwege de boulevard zijn we op een terras lekker ijskoffie gaan drinken. Daarna hebben we de boulevard en nog een winkelstraatje afgelopen. Daar was niet zo gek veel veranderd. Toen we terug liepen over de boulevard was het nog steeds niet echt beter weer geworden. Zonde hoor. Dan maar terug naar Kusadasi met de dolmus. We zijn bij de Karavanserai uitgestapt om nog eens terug te gaan naar die juwelier. Nu was hij wel open. Hij sprak ineens heel anders tegen me omdat Peet er nu bij was. Haha. Maar hij gaat de ring kleiner maken en we kunnen hem morgen ophalen. Oké goed zo jongen. Door het centrum terug gelopen. Daar nog even op een terras een millertje gedronken. Toen even terug naar het hotel. En daarna naar de Mado ijsje eten. Inmiddels was het opengetrokken en de zon scheen weer dus toch nog even naar het zwembad. Peet heeft daar nog even een tukkie gedaan en ik heb mijn blog van gisteren even geschreven. Peet werd wakker omdat het toch weer fris werd en zijn we naar de kamer gegaan. Koffie en thee gezet en op het balkon gezeten. Savonds zijn we op de boulevard bij Gondol pizza gaan eten en zijn we daarna het stadje ingelopen. We hebben nog een vest en een t-shirt gekocht voor Peet. Misschien word mijn blog nu iets saaier omdat als je alleen bent meer in bepaalde situaties terecht komt dan als je samen bent. Mensen in winkels en restaurants spreken je makkelijker aan als je als vrouw alleen bent dan als je samen met een man bent. Dat is ook een kwestie van respect. Het is voor een Turkse man niet netjes om een vrouw aan te spreken als haar man erbij is. Dus heel vaak gaat het gesprek via de man. Of je bent samen in gesprek in een winkel en dan laten ze je ook met rust. Terwijl als je alleen bent. Ben je veel toegankelijker voor de buitenwereld. Dat is echt een wezenlijk verschil. Hopen op beter weer morgen want staat er een boottocht gepland.