Donderdag 5 oktober.

5 oktober 2017 - Camikebir Mahallesi, Turkije

Goeiemorgen zonnetje en strakblauwe lucht. Vandaag gaan we nog eens terug naar Sirince maar dan op eigen gelegenheid. Het is alweer donderdag. Nu Peet er is gaan de dagen heel snel merk ik. Na het ontbijt zijn we naar het busstation gelopen. Dat kon ik nu ook meteen vinden vanwege mijn ritje naar Selcuk. Ook nu moesten we weer de bus naar Selcuk hebben. In Selcuk op het busstation moesten we de bus naar Sirince hebben. We hadden geluk, we konden meteen overstappen. Gelukkig herkende ik de omgeving en wist ik waar we eruit moesten. We zijn eerst bij het restaurant waar wij ontbeten hebben vorige week koffie gaan drinken. Toen zijn we het dorp ingeklommen. Ja dat is een hele klim. Eerst herkende ik de weg maar op een gedreven moment waren we ergens waarvan ik dacht dit heb ik nog niet eerder gezien. Maar we kwamen uit bij een gerestaureerd kerkje wat heel mooi bleek te zijn. Mooier dan dat kerkje dat we bij de excursie hadden bezocht. Toen we langzaam het afdaalde naar het centrum van het dorp. Liepen we ook hier weer langs een ander weggetje. Het is ook zo'n wirwar van kleine straatjes. Maar dat maakt niet uit. Het overal even pittoresk. We hebben beneden in het dorpje even langs alle winkeltjes gewandeld en nog een tijdje op een bankje gezeten op een dorpspleintje. Onderweg het dorpje weer uit hebben we nog verse granaatappelsap gekocht. Erg lekker. We hebben ongeveer 10 minuten op het busje gewacht en in Selcuk konden we weer meteen overstappen op de bus naar Kusadasi. Terug in het hotel hebben we onze zwemspullen aangedaan en zijn we met de bus naar ladies beach gegaan. Daar hebben we op de boulevard eerst een soort clubsandwich gegeten. En daarna zijn we de strandstoelen bij de beach club weer op gaan zoeken. Lekker heel de middag op het strand gelegen. Ik heb mijn blog van gisteren geschreven en peet heeft wat geslapen en gelezen. We hebben nog wel moeten lachen om een straathond. Er was een jongen die met een tweepersoons luchtbed de zee in wilde. En die hond vond dat leuk en rende achter hem aan. Hij was dolenthousiast en begon in het luchtbed te bijten. Eerst bleef het nog heel maar op een gegeven moment ging het stuk natuurlijk. De jongen bleef het luchtbed maar vasthouden en de hond ook. Toen kwam er een man die de hond van het luchtbed probeerde af te trekken. Maar de hond liet niet los. De jongen liep het water uit met zijn kapotte luchtbed met de hond aan de anderde kant trekkend aan dat luchtbed. Iedereen op het strand lag in een deuk. Het was ook zo grappig. De jongen gaf het op en liet het luchtbed los, het was toch helemaal lek. De hond ging toen op het luchtbed liggen en er allemaal kleine stukjes van maken. Dat was het einde van het luchtbed. Haha. Tegen half 5 hebben we het busje terug naar het hotel gepakt. S'avonds hebben we bij een turks pizza tentje gegeten en nog even door het centrum gelopen voor we terug naar het hotel gegaan zijn. Ik heb mijn blog van vandaag nog geschreven en peet heeft met zijn mobiel zitten spelen.