Dinsdag 2 oktober

3 oktober 2017

We werden wakker met een strakblauwe lucht. Na het ontbijt zijn we eerst de kittens weer gaan voeren. Ach ze zijn zo schattig. Het waren er vandaag ineens 5. Ik heb er heel de tijd maar 4 gezien. Je kan er uren naar kijken naar dat gestoei. Zo leuk. Maargoed we hadden een afspraak gemaakt voor de sauna en massage dus we moesten weer gaan. Dus wij naar beneden in het hotel. Het was in de kelder. De meneer achter de balie keek ons weer aan of hij water zag branden. Maar vertel eens iets nieuws waar die Turken altijd zitten met hun gedachten. Wij stonden er notabene bij toen er gebeld werd voor de reservering. Maar het is goedgekomen hoor uiteindelijk. We zijn eerst de sauna en het stoombad in gegaan. En daarna kregen we netjes onze massage. Was prima verder. Daarna hebben we onze tassen gepakt en zijn we naar ladies beach gegaan met de dolmus bus. Toen we aankwamen bij de beachclub waar ik ook vorige keren had gezeten kwam het beachmannetje meteen aangelopen. Ik zei tegen peet oh dan krijg je zo'n bandje om je pols als je een strandstoel huurt. Dus Peet wilde zijn portemonnee pakken. Maar die meneer deed heel raar. We moesten 30 lira betalen voor 2 stoelen terwijl ik die keren ervoor 20 lira moest betalen voor 1 stoel en hij wilde dat peet hem het geld gaf zodat niemand het zag. Peet gaf hem 100 lira in zijn hand dus moest hij ook geld teruggeven. We kregen ook geen bandje om. Beetje raar allemaal. Maarja we hebben heel de middag lekker op het strand gezeten en nog een heerlijke ice cappuccino gedronken op een terras. En toen weer terug met het busje. In het hotel gedouched en even gerelaxed en op naar de haven. Daar gaat iedere avond tegen zonsondergang een bootje uit varen. Hij vaart een rondje door de baai tot de zon onder is. En de prijs is 5 lira. En de lira staat 23 cent. Dus dat is leuk hè. Wij aan boord, de boot zat bovenop al helemaal vol dus zijn we voor op het schip gaan zitten op een paar zit kussens. Heel leuk en mooi om te zien hoe de zon onder gaat. We kregen nog bezoek van de kustwacht. Wat die precies wilde is me niet echt duidelijk worden. Er werden wat papieren en een boek overlegd. Zal wel iets met vluchtelingen smokkel te maken hebben denk ik. Intussen lagen we wel een tijdje stil wat weer jammer was. Ik wilde ondertussen een foto maken van kusadasi vanuit de zee. Maar toen ik dat blootje zag liggen van de kustwacht maakte ik daar ook een foto van. De schipper begon meteen te roepen dat ik geen foto's mocht maken. Oeps ja dat is in Turkije geen foto's van militairen en politie. Ik heb de foto maar meteen verwijderd van mijn camera om verdere problemen te voorkomen. Verder was het geweldig dat boottochtje. Lekker relaxed en mooi. Toen we terug aan wal waren hebben we daar bij het kasteel nog koffie gedronken. Peet had zin in een hamburger dus zijn we helemaal naar de anderde kant van Kusadasi gelopen naar de Burger King. Lekker wandelingetje. Toen weer naar het hotel. Peet kijkt tv en ik schrijf de blog.