Dinsdag 19 september

21 september 2017 - Türkmen Mahallesi, Turkije

Oké wat ga ik doen vandaag. Nou niet zoveel denk ik. Want ik ga morgen naar de markt hier in kusadasi. Donderdag ga ik naar pamukkale daar ben ik 13 jaar geleden met Peet en de kinderen ook geweest. Vrijdag ga ik naar sirince en klein Grieks dorpje in het binnenland. En zaterdag ga ik met het dolmusbusje naar selcuk daar moet een spectaculaire markt zijn. Dus ik heb het nog harstikke druk. Dus vandaag ff rustig aan. Ff ontbijten, niet veel gegeten schaaltje yoghurt met meloen en een boterham met ei. Koffie mee naar buiten genomen om bij de oudjes nog een sigaretje te doen. Toen dacht ik weet je wat ik ga mezelf verwennen. Ik ga toch die laarsjes halen eigenlijk is 80 euro voor Nederlandse begrippen heel normaal en het waren echt mooie leren laarsjes. Winkeltje is maar 100 meter van mijn hotel. Dus ik was er zo. Ik pakte weer die laarsjes en vroeg heeft u die ook in maat 40. No sorry madam biggest size 39. Oh die Turken ook met hun kleine voetjes. Nou ja dan kan ik ze echt uit mijn hoofd zetten, 39 hoef ik echt niet te proberen want alles valt hier al zo klein. Hè verdorie. Balen. Dan nog maar even naar dat andere winkeltje met die leuke kleding. Anderhalf uur later was ik terug in het hotel. Ik had 80 lira uitgegeven dat is 19 euro. Ik had twee t-shirts een blousje en een lang vest. Grappig hè daar word je nou blij van. En het is dat andere dingen niet pastte of doorschenen anders had ik nog veel meer gekocht. Ik denk steeds dat het euro's zijn in de winkels. Zie ik een jurkje hangen kijk ik naar de prijs 39,95. Dan denk ik hè, nee, er staat toch echt lira achter. En de lira staat op het moment 23 cent. Dus dat is nog geen tientje. Daar wordt je heel hebberig van. Maar van dat winkelen was ik wel oververhit geraakt dus bikini aan en naar het zwembad. Ik ben eigenlijk niet zo'n zwembad mens maar er is hier in het centrum één strandje en dat ligt aan de doorgaande weg. En anders moet ik met het busje naar ladies beach. Niet zo'n zin in vandaag. Het was een stuk drukker in het zwembad vandaag. Heel de middag genoten van míjn boek in de zon. Smiddags nog een ice cappuccino coconut crush besteld. Die was lekker. Mmm. Savonds het stadje weer ingelopen. Bij hetzelfde restaurantje gegeten. Bij de broers. Ik zat zo eens naar één van die mannen te kijken. Ik vond hem zo op iemand lijken al wist ik niet op wie. Hij was vrij ligt van huid. Leek eigenlijk niet eens een Turk. In eens schoot het me te binnen. Hij lijkt op Guus Meeuwis. Met dat brilletje. Ja echt. Ik heb ons philicia's favoriete gerecht gegeten. Dat heeft ze 13 jaar geleden bijna iedere dag gegeten hier. Chicken garlic mushroom . Was heerlijk. Toen ik af wilde rekenen kwam Guus maar me toe. Hij zei I have a present. My mother made this herself. Twee gebreidde mini handschoentjes aan een touwtje. Omdat ik daar altijd kwam eten. Haha ik ben er nu twee keer geweest. Ach ja wel grappig. Terug in het hotel nog wat aan de blog geschreven en naar bed.