Woensdag 20 september.

22 september 2017 - Türkmen Mahallesi, Turkije

Toen ik wakker werd dacht ik meteen ik moet mijn moeder even een berichtje sturen is die is jarig vandaag. Ik wilde naar de markt gaan en dan kan je beter vroeg gaan want later is het meestal veel erg en veel te warm. Nu had de mevrouw van Tui gezegd dat de markt verhuisd was naar een parkeer garage en zij vond er niks meer aan. Buiten is veel gezelliger. Oké dat wilde ik dan zelf ervaren. Ik zie het wel. Zo had ongeveer uitgelegd hoe ik moest lopen maar helemaal wist ik het niet meer. Ik dacht ach dat vind ik wel. Dus even ontbijten en op weg. Bij de Denizbank links af en dan helemaal recht door lopen. Oké ik lopen en lopen op een gegeven moment zag ik helemaal geen toeristen meer. Ik dacht dat kan nooit goed zijn. Dus ik vroeg het aan de eerste de beste. Was een jong volwassen meisje. Maar die verstond geen Engels. Maar market wel ze stuurde me de hoek om. Ja daar was wel een marker een super market. Die bedoel ik niet. Dan maar weer recht door. Ppff hoe moet ik het dan vragen. Nou volgends mij loop ik verkeerd dus ben ik maar een eind terug gelopen en Toen liep in ineens het centrum weer in. Toen kwam er een meneer aanlopen in een mooi wit overhemd. Ik dacht oh die werkt vast in een restaurant, dan spreekt hij vast wel Engels. Ik vroeg hem naar de market, big market. Oh bazaar zei hij. Oké bazaar dan rechtdoor. Oh liep ik toch de goede kant op. Oké weer helemaal terug en dan nog verder recht door. Toen kwam ik bij een soort snelweg. Ja hoor nou weet ik het niet meer. Weer maar een keer vragen. Opposite road madam. Oké moet ik die weg ook nog oversteken. Thank you sir. Oversteken in Turkije is altijd een avontuur en dan zo'n grote weg. Maar oké dan maar, middenin was een soort routonde dan eerst maar daarheen en dan verder. Pppff gered. En toen zag ik die meneer ineens weer. Follow me. Er liepen genoeg mensen dus oke. Klein bochtje om een ja hoor daar was het. Thank you sir. Dus ik naar binnen. Het leek niet zo groot. En waar ze verkochten was allemaal niet zo spectaculair. Ik kocht een zonnebril voor 5 euro. Ik had de mijne in het hotel laten liggen en op deze tijd van de dag had je die echt wel nodig. Ik dacht dat ik de hele hal wel gehad had. Ik had nog een stalletje gezien en een klein rolmaatje zitten liggen. Ik dacht dit ga ik even halen. Dus ik ging langs een andere ingang terug naar binnen. Hè heel die hal gehad. Ik snap er niks van. Ik weer naar buiten en toen zag ik het. Het waren twee verdiepingen en ik had half de ene hal gehad en half de andere. Haha ja dat heb ik weer. Dus nog even goed rondgelopen maar niks bijzonders, nog een zakje amandelen gekocht en een asbak voor op het balkon. En maar weer op weg naar "huis". S'middags weer naar het zwembad gegaan. En s'avonds even langs de haven gelopen en in het stadje nog een hoedje gekocht. Bij het restaurantje van de drie broers eren pizza gegeten. Daar nog een nederlands stel gesproken. Zij kwamen uit Vucht. Hij was vrachtwagen chauffeur en kwam regelmatig in bergen. Was gezellig.