Vrijdag 29 september.

29 september 2017 - Hacıfeyzullah Mahallesi, Turkije

Vandaag gaan we toch eindelijk naar Sirince.
Het griekse stadje in de bergen. Ik ben nog wel verkouden maar mijn neus zit niet meer zo dicht gelukkig. Het busje was netjes op tijd en we hadden een gemêleerd gezelschap. Wat ouderen wat jongeren en één stel met een kindje van 3 denk ik. Eén man alleen en verder allemaal stellen. Het was niet zover rijden een half uurtje denk ik. We gingen eerst uitgebreid ontbijten. We kregen allemaal vreemde dingen voorgeschoteld. Allemaal schaaltjes met van alles en verschillende soorten brood. Sommig dingen waren lekker andere dingen niet. Het meeste kon ik niet thuis brengen. We zaten lekker buiten en keken zo tegen het dorpje aan dat lag tegen een berg. Ik was maar naast die ene man gaan zitten want de rest was allemaal samen. Het was een Belg, wel aardig, beetje een type Henk Franken. Hij ging vaker alleen op vakantie. Hij woonde in Turnhout dus niet zo ver van Bergen. Hij had 4 jaar een relatie gehad met een Tunesische maar dat was op niks uitgelopen. Hij ging daar om de twee maanden heen. Maar het had geen toekomst. Hij wilde niet naar Tunesie verhuizen daar kon hij zijn boterham niet verdienen en zij kon niet naar Nederland komen. Dus uiteindelijk heeft hij de relatie beëindigd. Maar hij had een zwak voor buitenlandse vrouwen. Oké dan zat ik safe. Haha of is nederlands ook buitenlands. Nee het oosterse trok hem een beetje getinte vrouw. Hij was zelf bijna een albino, spierwit haar, hele lichtblauwe ogen en een hele bleke huid. Je kon er bijna doorheen kijken zo wit. O Hij was ook nog vrij jong ik denk zo 37 ofzo. Na het ontbijt hebben we een museum bezocht van Artemis. Maar dat stelde allemaal heel weinig voor. Daarna kregen we een wijnproeverij. Sirince staat bekend om zijn fruit wijnen. En dat op de vroege morgen. Maar we kregen zes wijnen te proeven en van alles maar een slokje. Sommige waren wel lekker andere niet. Ik ben al geen wijn drinker. Dus een fles kopen nou nee. Maar dat was wel de bedoeling van de wijnproeverij natuurlijk. Die Belg kocht wel een fles. Maar die konden we later weer oppikken. Het stadje was natuurlijk tegen een berg gelegen dus was een beetje klimmen. Het was een heel pitoresk dorpje heel lief. Maar wat weer wel jammer was is dat ze heel dat dorp vol met winkeltjes gebouwd hadden. Daardoor zag je van het eigenlijke dorp niet zoveel meer. We kregen nog echte Turkse koffie warm gemaakt in kokend zand. Ik heb hem opgedronken het laatste beetje heb ik laten staan. Daar zit altijd drap in. Bbbrr dat vind ik niet lekker. We kregen er nog een klein glaasje bij waarvan ik dacht dat het water was maar het was zeven up ofzo. Zoet in ieder geval. Nog even met een andere Nederlandse vrouw zitten praten. Ze was daar op eigen gelegenheid naartoe gegaan. En toen was ik heel de groep kwijt. Nou ja het dorpje is niet zo groot dus ik vind ze weer wel. De meneer van het busje had een tijd doorgegeven dat we terug moesten zijn dus ik vermaak me wel. Ik ben wat foto's gaan maken maar dan op plaatsen waar niet al die winkeltjes zaten. Die verkochten toch allemaal weer dezelfde troepjes. Heel leuk hoor al die kleine straatjes. En ineens liep ik achter die Belg hij was ook hetzelfde aan het doen als ik. Hij zei ik was net bij iemand in zijn achtertuin dat was een artiest die had allemaal beelden van hout en schilderijen in zijn tuin. Kom dan laat ik het je zien. Maar wat rondgelopen maar hij kon het niet meer terug vinden. Inmiddels hadden we heel het dorp al twee keer gehad denk ik. Dus hij stelde voor om wat te drinken op een terras. Ik zei ja dat vind ik een prima idee. We hadden toch nog tijd. Dus nog wat gedronken wat gekletst en terug naar het busje. Onderweg terug kreeg ik een appje van tui dat ik de boottocht voor volgende week, vanmiddag even kon boeken in het hotel. Er zou iemand van tui langs komen om drie uur. Ik zei oke das prima. We waren rond kwart over twee terug. Bikini aan en naar het zwembad. Ik dacht dan loop ik tegen die tijd wel ff naar beneden. Ik heb mijn wekker gezet om 5 voor 3. En ik kwam gelijk met de dame van tui aan in de lobby. Moest nog even geld gaan pinnen want haar pinautomaat deed het niet. Oké maakt niet uit. Is niet zo ver. Betaald en weer terug naar boven. Zo een nieuw boek. Maar dat heb ik na vijf blz. weggelegd. Zo'n boek waar ze alle details tot in de kleine punten gaan bespreken. Pppfff daar hou ik niet van. Dan gaan mijn gedachte afdwalen en moet ik iedere pagina drie keer lezen. Jammer dan zijn mijn boeken op. Niks meer te lezen. Dan maar een beetje liggen dutten in de zon. Ook lekker. Op een gegeven moment werd het een beetje fris. Ik keek op mijn telefoon hoelaat het was. Ja vijf uur. Ik was natuurlijk veel later in het zwembad dan normaal. Gedouched en aangekleed en toen over de boulevard gekuierd even bij de vissers staan kijken maar die vangen nooit niks. Tenminste niet als ik er voorbij loop. Helemaal totaan de haven gelopen en toen via het oude centrum naar het nieuwe gelopen. Mijn oog viel ineens op een ferrari shirtje voor Levi. Ja die zal tie wel geweldig vinden. Dus meegenomen natuurlijk en even verder vond ik nog een leren jasje met van die race vlaggen op de rug, ook super leuk. Nog een pizzaatje gegeten bij de 4 broers en toen terug naar het hotel. Mijn blog geschreven. Joehoe morgen komt Peet. Ik ben zo blij.