Zondag 17 september deel 2

20 september 2017 - Türkmen Mahallesi, Turkije

Oké dat was niet de bedoeling dat dat al online kwam maar ik kon het niet meer herstellen. Oke waar waren we.... ze was wel zo vriendelijk dat ze me bepaalde trips af rade de ene vanwege de prijs andere omdat er niks aan was. Toch wel zo eerlijk van haar. Ze vroeg ook een beetje naar mij, hoe vaak ik al in Turkije geweest was etc. Ze zei weet je wat ik geef jou mijn mobiele nummer als er wat is kan je me altijd appen. Al is het s'nachts. Je weet maar nooit je bent maar alleen en je kunt op niemand terug vallen. Dat vond ik heel lief van haar. Ik bedankte haar en vertelde haar dat ik haar nummer meteen haar nummer in mijn toestel zou zetten als ik een lader gevonden had. Ze zei app me dan maar meteen met je naam dan weet ik meteen wie je bent. Nou lief hè. Oke toen ze weg was meteen weer het stadje in gedoken. De eerste de beste winkel in een daar hadden ze tot mijn grootste verbazing gewoon mijn lader hangen. Mijn telefoon is splinternieuw en heeft een ander soort lader nodig dan alle andere telefoons. Nou zijn ze toch moderner dan ik dacht. Haha. Ik blij terug naar het hotel. Peet geappt dat ik een lader had maar dat ik vanavond min telefoon pas op zou laden omdat ik naar het strand ging. Er was geen strand voor het hotel zoals ik dacht dus dan maar naar een ander strand. Ladies beach. Het strand waar we 13 jaar geleden vlakbij hadden gezeten. Ik had aan de tui dame gevraagd hoever het lopen was een zij zei ongeveer een half uurtje. Dus ik dacht dat valt wel mee. Alles ingepakt 3x gecontroleerd of ik alles bij had en toen gegaan. Van de vorige vakantie wist ik ongeveer hoe ik moest lopen alhoewel we toen altijd met de taxi heen een weer gingen. Ik lopen. Pppfff het was best heet ik dacht ongeveer 35 graden en dan moest ik nog een berg over. De wandeling duurde dus meer dan een uur. Halverwege begon ik te twijfelen of ik niet verkeerd gelopen was maar toen kwam er een man met zijn dochtertje aanlopen en ik kon aan hun half natte kleding te zien zag ik dat er natte zwemspullen onder zaten. Oke ik zat dus toch goed. Toen ik water zag ben ik meteen op de eerste de beste stoel neergeplofd. Ppppfff bloedheet eigenlijk te warm om te lopen. Meteen kwam er zo'n mannetje aanlopen. Madam chair and you want parasol. Ikke yes please meteen afrekenen. Kreeg ik nog zo'n stom plastic bandje om mijn pols. Maar oke ik zat. Lekker genoten van de zon en het strand. Alleen toen ik wilde gaan zwemmen bekroop me weer zo'n akelig gevoel. Stel dat ze mijn tas jatten. Pinpas weg telefoon weg. Terwijl als ik met peet ben gaan we ook gewoon zwemmen zonder ons druk te maken. Ik achterste voren het water in zodat ik mijn tas in de gaten kon houden. Dat was dus niet echt relaxed zwemmen. Tussen de middag een pizzaatje besteld met de nadruk op TJE. Een onbijtbordje groot maar hij was wel lekker. En een ijskoffie maar helaas ook hier finished. Haha zal geen waar zijn dan maar een fanta. Water had ik vóór mijn wandeling al gekocht. Dat was maar goed ook die was bijna op tegen dat ik op het strand aankwam. Na een middagje bakken en zwemmen op de terug weg. Even zoeken naar een dolmusbusje. Ha dat was niet nodig hij stond er al kon meteen instappen. 2 lira (50 cent). Binnen 10 minuten stond ik weer voor het hotel. Even lekker douchen en daarna ineens voelde ik me zo raar ik begon helemaal te trillen en bijna te huilen. Kreeg buikpijn, misselijk. Ineens kwamen alle spanningen van gisteren eruit denk ik. En ik voelde me ineens zo alleen. Ik dacht als ik hier blijf wordt ik alleen maar heel verdrietig ik moet afleiding hebben. Dus aangekleed en bedacht me dat ik gisteren toen we hierheen reden een winkelcentrum had gezien bij de haven. Ik dacht daar ga ik heen. Ik rechts af naar de haven. Oke dat was ook verder dan ik dacht maar het was nu niet zo heet meer. Daar aangekomen was het een beetje chique boel. Dure merk winkels en een mac Donalds en een burger King. Oh dat zal peet wel leuk vinden. Onderweg terug zag ik een ing bank dus daar heb ik meteen masr wat geld gepint. Dus ik was al snel weer terug bij het hotel. Ik dacht wat nu als ik weer naar boven ga wordt ik misschien weer zo triestig. Ik rookte nog een sigaretje op het terras van het hotel. Er zitten hier zo te horen weinig Nederlanders een beetje vervelende rotrerdamse man die zichzelf graag hoort praten en twee Belgen een koppeltje. Beetje tokkies een de rest zijn oude Engelsen. Geen aanspraak dus. Oh wacht ff ik had vanmiddag toen ik naar ladies beach liep gave laarsjes gezien in een etalage van een winkeltje. Ik dacht die ga ik halen. Het was niet ver van mijn hotel dus ik naar daar heen. Ik pakte de laarsjes uit de etalage en keek naar de prijs. Hè zoveel 369 lira omgerekend 80 euro en dan waren ze nog 50% afgeprijsd. Ja hoor dat heb ik weer ik pak de duurste laarsjes van kusadasi. Oke nou dan maar niet. Ik denk dan nog maar een eindje door het centrum. Daar zag ik Levi's t-shirtjes voor kinderen. Oooh leuk voor Levi. Na wat onderhandelen twee shirtjes gekocht. Toen weer terug naar het hotel. Het was nog iets te vroeg voor het diner dus buiten maar weer even een sigaretje gerookt. Het gelal van die Rotterdammer nog even aangehoord. Die zit daar volgens mij heel de dag. Bah niet mijn type. Oke naar boven voor het diner. Dat restaurant zag er op intenet veel belovend uit. Het was op het dak van het hotel en dan kon je bij ondergaande zon romantisch dineren. En er zou een prachtig uitzicht zijn over zee en de stad. Toen ik boven kwam was het al pikkedonker dus geen zonsondergang. En laat dat romantische er ook maar af. In je eentje is dat best lastig romantisch dineren en bij die felle lampen die er waren al helemaal. Er kwam een ober die vroeg wat ik wilde drinken. Ik zei doe maar een effes ( turks bier) . En meteen vertelde hij erbij dat morgen het diner een half uur vroeger zou zijn i.v.m de zonsondergang. Oke thanks. Het eten was niet geweldig. Allerlei koude groeten daar zijn ze hier gek op. Maar die yoghurd daar doorheen dat heb ik nooit begrepen. Twee soorten vlees die dreven allebei in een waterig sausje. Zag er niet smakelijk uit. Ik heb wat van dat vlees opgeschept en wat rauw kost erbij gepakt. Was niet echt smakelijk. Ik had ook geen trek. En eten alleen is gewoon niet leuk. Vind ik nu. Dus ik at om te eten. De toetjes die er stonden waren mierzoet en dropen van de honing. Daar zijn ze hier ook gek op. Dus na mijn karig maal het centrum maar weer ingelopen. Wat een groot centrum een wirwar van kleine straatjes. Je verdwaald er zo. Maar het was erg druk dus ik viel niet op als vrouw alleen. Ik werd zelfs tot twee keer toe aangezien voor een Turkse. ??? Misschien omdat ik lange jurken droeg. Ik dacht toen ik op vakantie ging ik ga maar geen korte rokjes mee nemen want ik wil de aandacht niet op me vestigen. En mijn aanpak werkt. Haha. Ik heb de laarsjes nog eens vast gehad maar ook weer terug gezet. Ik heb nog wel een selfiestick gekocht voor een tientje. Die meneer probeerde me nog een bescherm glaasje voor mijn telefoon aan te smeren voor 25 euro. Euh ik dacht dus niet die hebben ze bij Ali express veel goedkoper. Haha Ik had zin in een ijsje. Er stonden best veel ijstentjes maar dat is van dat turks ijs en daar halen ze van allerlei capriolen mee uit voor je je ijsje krijgt. Geen zin in. Ik had net voorbij mijn hotel een ijsssalon gezien. Ik dacht ik ga daar wel heen. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat het een Mado was. Oooh lekker dat gaan we in Alanya ook altijd heen. De menukaart was in het turks dus ik er maar één aangewezen een lekker groot ijsje en dat lekker opgepeuzeld. Dat had ik wel verdiend vond ik. Daarna terug naar het hotel. Nog even met Peet geappt en daarna gaan slapen.